torsdag 9 oktober 2014

Läsuppdrag 6:an till onsdagen 15 oktober


Igår hade vi intressanta diskussioner kring Monica Zaks bok "Jag är en pojke med tur". De ord/begrepp ni ser på bilden var de som många hade skrivit som kommentar på bloggen och det var utifrån de orden vi diskuterade boken.

Till nästa onsdag i vecka 42 är ditt uppdrag att läsa kapitel fem, sex, sju och åtta. Det är sidorna 24-42.

När du läst ska du kommentera här på bibliotekets blogg och skriva tre viktiga ord. Det kan, precis som förra gången, vara ord som du vill prata mer om, ord som svåra att förstå, ord som är betydelsefulla eller som du av annan anledning fastar för.

Skriv dina tre ord i en kommentar till det här inlägget. Ta med de tankar du har så diskuterar vi vidare på onsdag.

/ Karin och Therese

8 kommentarer:

  1. SVÅRA ORD:
    1. Pentheon
    2. Smugglare
    3. Sharilagar
    Hittade dessa ord på enbart 2 sidor.
    Jág har också läst ut boken. Och det var inte så bra slut tyckte jag hör att det är ganska öppet och ganska tråkigt.

    SvaraRadera
  2. Jag vill veta mer om vad orden al-Quaida-män och sharialagarna är/betyder. Ordet mattfabrik tycker jag är väldigt betydelsefullt i de här fyra kapitlen som vi har läst till läxa denna veckan.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker samma som tindra att dom orden är svåra.
    Jag tycker också slukade

    SvaraRadera
  4. Jag har läst de fyra kapitlen och jag har kommit fram till 3 ord som jag vill veta mer om. De orden är:

    1.Sharialagar
    2.Turban
    3.Pentheon

    SvaraRadera
  5. Jag har läst det fyra kapitlen och jag vill veta mer om vad de här orden betyder:
    1. Sharialagar
    2. Turban
    3. Pentheon

    SvaraRadera
  6. 1. Bakshish
    2. al-Qaida-män
    3. Sharia-lagar

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte orden bråte, mödosamt,pickup, al-quaida män, pentheon och sharilagar var svåra.

    SvaraRadera
  8. Mina svåra ord:
    Bakshish, allmosa
    Afghaner
    Och sen vill jag veta mer om vad World Trade Center är

    SvaraRadera